Samo 2 g soli dnevno

Izvor: Oslobođenje Pregledano: 22 Postavljeno

Čitajte deklaracije kupovnih proizvoda kako biste znali koliko soli sadrže, konzumirajte što manje grickalica

Na pitanje koliko soli zapravo trebamo unositi za normalno funkcioniranje organizma, odgovor koji ne bismo tako brzo trebali zaboraviti, a pogotovo bismo ga se trebali pridržavati u svakodnevnoj prehrani, glasi: dovoljna su maksimalno 2 grama soli dnevno, a ne bismo trebali unositi više od 5 grama. Za djecu vrijedi da im je potrebno i manje od toga.


Hljeb i pekarski proizvodi najvažniji su izvor prekomjernoga unosa kuhinjske soli u populaciji. Istraživanja su pokazala da u hljebu ima preko 2 posto soli, što je više od udjela soli u kobasicama, pa to znači da u kilogramu ima do 20 grama soli. Još veći problem su djeca jer je udio soli u pecivima koja ona često jedu oko 3 posto, pa i više. Prosječan unos kuhinjske soli kod djece je oko 9 grama, a gotovo 50 posto dolazi iz pekarskih proizvoda. Program smanjivanja kuhinjske soli može biti uspješan ako ima potporu prehrambene industrije, jer potrošači na taj način nesvjesno i neprimjetno unose manje kuhinjske soli.


Prekomjeran unos kuhinjske soli izravno je povezan s visinom krvnoga pritiska. Previše soli oštećuje krvne žile i pogoduje nastanku srčanih i bubrežnih bolesti, izravno je povezan s učestalošću moždanog udara te je preduvjet za nastanak bubrežnih kamenaca, osteoporoze, faktor rizika za pretilost i neke vrste karcinoma, kao što su rak želuca i ždrijela.


Preporučuje se da unos kuhinjske soli bude manji od 5 g dnevno, što je jedna čajna kašičica. S obzirom na to da se natrij ne nalazi samo u kuhinjskoj soli, već ga mogu sadržavati i brojni aditivi i pomoćne tvari koje se koriste u proizvodnji hrane, postoje i preporuke za unos natrija i one su manje od 2 g dnevno. Natrij je mineral koji nam je prijeko potreban za život i njegova koncentracija u organizmu vrlo je konstantna.


Preporuka: ne dosoljavati hranu, konzumirati što manje grickalica, krekera, čipseva, ograničiti konzumaciju instant-supa i jela (jer sadrže pojačivač okusa, natrijev glutaminat, koji je pravi primjer spoja koji sadrži natrij, a nije kuhinjska sol), oprezno dodavati u jela soja sos i slične umake, čitati deklaracije kupovnih proizvoda kako bismo znali koliko soli sadrže.


nastavi čitati...

Prijavi se Od ovog trenutka čitaj samo ono što želiš! Ime i prezime
E-mail

ili
Facebook prijava
Registruj se Od danas čitaj pametnije! Email
E-mail

ili
Facebook prijava
Prilikom registracije prihvataš uslove korištenja i pravila o privatnosti. Uslovi korištenja.
Kontakt Popuni formular i kontaktiraj nas. Ime i prezime E-mail
Title Category
Message