back to top

Rezultati istraživanja pokazali, Tuzla ima najskuplji javni prijevoz u regionu

Tuzla se suočava s najvišim cijenama javnog gradskog prijevoza u regionu, pokazuje najnovija studija koju je izradio Institut za građevinarstvo Banja Luka.

Prema podacima iz “Studije javnog gradskog prijevoza sa prijedlogom modela obavljanja javnog gradskog prijevoza na području grada Tuzla”, cijena jedne karte u Tuzli iznosi 2,38 KM, što je značajno više od cijena u drugim gradovima u regionu.

Na primjer, karta za javni prijevoz u Beogradu je gotovo tri puta jeftinija, dok je u Novom Sadu i Skoplju cijena duplo niža. Sarajlije za kartu plaćaju 1,60 KM, a cijene u Banjoj Luci i Ljubljani su 2,30 KM.

Studija, koja se sastoji od gotovo 350 stranica, obuhvata detaljnu analizu trenutnog stanja javnog prijevoza u Tuzli i predlaže nekoliko modela za njegovo poboljšanje. Jedan od ključnih prijedloga je formiranje novog javnog gradskog saobraćajnog preduzeća koje bi preuzelo odgovornost za organizaciju i vođenje javnog prijevoza u Tuzli.

Drugi scenarij predviđa angažman privatnih prijevozničkih firmi koje bi obavljale prijevoz na prigradskim linijama, dok bi novoformirano preduzeće upravljalo gradskim saobraćajem.

Miralem Mulać, pomoćnik gradonačelnika Tuzle, naglašava da trenutna situacija u javnom prijevozu nije koordinirana, te da Grad Tuzla trenutno ne može utjecati na formiranje cijena karata niti subvencionirati cijene za određene kategorije stanovništva. U trenutnoj organizaciji, prijevoz obavlja privatna firma Gradski i prigradski saobraćaj (GiPS) Tuzla, dok međugradske linije često preuzimaju prijevozničke firme iz drugih gradova.

“Studija je naručena kako bismo definirali najbolji model za organizaciju javnog prijevoza u Tuzli, koji će biti kvalitetan, udoban i povoljan za građane”, izjavio je Mulać. Planira se i implementacija autobusa na prirodni plin, dok bi u drugoj fazi prešli na električne autobuse. Realizacija ovog kapitalnog projekta predviđa se u pet faza, a potpuno formiranje novog preduzeća i uspostava novog sistema mogla bi trajati do pet godina.

Iako je projekt zahtjevan i dugoročan, Mulać je optimističan da će uz podršku susjednih lokalnih zajednica i javnu raspravu biti postignut željeni cilj – bolji, jeftiniji i ekološki prihvatljiviji javni prijevoz u Tuzli.

spot_img

DRUGI UPRAVO ČITAJU