back to top

Ozvaničen početak rada na reviziji Strategije o inkluziji u Tuzlanskom kantonu

Svjetski dan Down sindroma i prva godišnjica djelovanja Centra za razvoj inkluzivnih praksi (CRIP) u Gradačcu obilježeni su danas online događajem i okruglim stolom pod motom „Inkluzija – riječ je o potencijalu“.

Događaj se održao u sklopu projekta „Inkluzija za sve“ koji od 2018. godine na području ovog kantona provodi organizacija Save the Children, u suradnji s Ministarstvom obrazovanja TK, a zahvaljujući finansijskoj podršci Italijanske agencije za razvoj AICS.

Okruglom stolu na temu „Budućnost inkluzije u Tuzlanskom kantonu“ odazvao se veliki broj sudionika koji su dali svoj doprinos konstruktivnim diskusijama. Između ostalih, učestvovali su predstavnici Ministarstva za obrazovanje Tuzlanskog kantona, Vlade Tuzlanskog kantona, Pedagoškog zavoda Tuzlanskog kantona, djelatnici centara za razvoj inkluzivnih praksi u Banovićima i Gradačcu, ustanova koje pružaju usluge djeci s poteškoćama u razvoju, predstavnici organizacije Save the Children i mnogih nevladinih organizacija sa područja ovog kantona. 

Cilj online okruglog stola bila je promocija inkluzije kao društveno opravdanog procesa uključivanja sve djece u redovno školovanje i svakodnevni život. „Glavna tačka na kojoj želimo nastaviti saradnju između Ministarstva obrazovanja TK, Pedagoškog zavoda i naše organizacije jeste revizija i usvajanje Strategije za uključivanje djece sa poteškoćama u redovno obrazovanje. Još jedan prioritet jeste dalje jačanje kapaciteta centara za razvoj inkluzivnih praksi u Gradačcu i Banovićima i planiranje njihove samoodrživosti nakon završetka projekta “, podvukla je Dalila Bašić , Koordinatorica programa za inkluzivno obrazovanje iz organizacije Save the Children.

Osnovno značenje inkluzije jeste uključivanje djeteta u redovan obrazovni sistem tj. šire shvatanje i uključivanje djece sa poteškoćama u društveni život u zajednici  na svim nivoima, čuvanje dostojanstva i humanih odnosa prema ljudima. Inkluzija nas uči o različitostima i prihvatanju tih različitosti, tako da se potencijal svakog djeteta iskoristi do maksimuma“, naglasio je na okruglom stolu Doc. Dr. Elvis Baraković, ministar obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona.

Rad centara za razvoj inkluzivnih praksi prepoznat je kao veliki korak za Tuzlanski kanton. To potvrđuje i savjetnik premijera TK, Amir Mujić: „Nadam se da ćemo ovu aktivnost u narednom periodu sve više razvijati, imajući u vidu situaciju koja vlada u Bosni i Hercegovini, kao i rascjepkanost zakonskih regulativa koje sprječavaju da se taj problem riješi na najbolji mogući način.“

Ministar Elvis Baraković ističe da je u procesu inkluzije bitno pratiti obrazovne trendove i potrebe učenika i učenica, kako bismo izgradili društvo u kojem će se oni moći suočiti sa izazovima sutrašnjice. „Tuzlanski kanton je prepoznatljiv kao lider u BiH po pitanju inkluzije i sretan sam što upravo Tuzlanski kanton i dalje pravi pozitivne pomake na tom polju, između ostalog i kroz uspostavljanje centara za razvoj inkluzivnih praksi. Ovi centri nude kvalitetnu multi-sektorsku podršku djeci sa poteškoćama i njihovim porodicama, kao i nastavnom osoblju. Želimo i dalje graditi kapacitete našeg kantona, da svakom djetetu pružimo priliku da raste i razvija se u punom potencijalu. Jer Inkluzija jeste to – proces koji traje i koji treba kontinuirano unapređivati.“

Pohađanjem redovne nastave i korištenjem rehabilitacijskih servisa u centrima za razvoj inkluzivnih praksi postiže se proces inkluzije djece s poteškoćama u razvoju i/ili invaliditetom. Oni postaju prihvaćeni u široj zajednici, a uz kvalitetnu rehabilitaciju mogu ostvarivati svoje pravo na pristup redovnom obrazovanju, te prevazići poteškoće i unaprijediti kvalitet života. „Otvaranje CRIP-a u našoj školi izuzetno je značajno kako za razvoj inkluzije u školi, tako i za doprinos lokalnoj zajednici. Primijetila sam da djeca iz škole već komuniciraju s djecom korisnicima CRIP-a, stvarajući interakciju. To i jeste cilj inkluzije koja bi trebala biti dvosmjeran proces. To nam je najbolji pokazatelj da inkluzija zapravo može zaživjeti u redovnim školama.“ zaključila je Mejra Turbić, direktorica JU Mehmed-Beg Kapetanović Ljubušak u sklopu koje se nalazi CRIP Gradačac.

spot_img

DRUGI UPRAVO ČITAJU