Komercijalni aerodromu na prostoru bivše Jugoslavije, njih 24, opslužili su više od 26 milion putnika u 2022. godini, tokom koje su se efekti pandemije koronavirusa još uvijek osjećali, posebno prvog kvartala godine.
Kako piše portal Exyuaviation nekoliko aerodroma je zabilježilo najprometniju godinu u historiji, uključujući Prištinu, Sarajevo, Zadar, Banja Luku i Portorož. S druge strane, neki aerdrom su bili pogođeni ratom u Ukrajini kao što su Tivat i Pula. Sveukupno, brojni aerodromi u bivšoj Jugoslaviji imali su brži tempo oporavka od europskog prosjeka, među kojima su Beograd, Zagreb, Split, Skoplje, Podgorica i Niš.
Prištinski aerdrom je doživio najveći napredak u odnosu na svoj učinak prije pandemije, a broj putnika su povećali preko 600.000. Slijedi Zadar koji je imao više od milion putnika, zatim Banja Luka je u 2019. godini imala više od 193.000 putnika, što je čini trećom najbržim rastućim aerodrom u bivšoj Jugoslaviji.
S druge strane, ljubljanski aerodrom je zabilježio najveći pad broja putnika, što je čini jednim od najsporije oporavljajućih aerodoma među glavnim gradovimau Europi.
Beogradski aerodom je zadržao poziciju najprometnijeg u bivšoj Jugoslaviji, dok se Zagreb vratio na drugo mjesto prvi put od 2019., nadmašivši i Prištinu i Split, koji su je prestigli tokom pandemijskih 2020. i 2021. Za Prvi put, Skoplje je bilo na samo 10.000 putnika od Dubrovnika, dok je Sarajevo preteklo Podgoricu. Unatoč bankrotu Montenegro Airlinesa 2019., Aerodrom Podgorica je uspio gotovo nadmašiti svoje rekordne rezultate iz 2019., samo 2,4% ispod svojih brojki prije pandemije. Kraljevači aerdorom Morava debitirala je na popisu, opsluživši 13.683 putnika tokom prve pune godine rada, piše Exyuaviation .
Kada je u pitanju Aerodromi u Bosni i Hercegovini Sarajevo je i dalje broj 1, sa velikim povećanjem putnika u odnosu 2019. godinu. Tuzla je na drugom mjestu, ali još uvijek daleko od rekordne 2019. godine kada su imali više od 590 hiljada putnika. Dalje slijede već spomenuti aerodrom u Banja Luci i Mostaru./TI/